Yleistä harjoittelusta & Galleria

Harjoittelun aloittaminen

Ensimmäinen askel on tulla harjoituksiin. Ikäraja on n. 8v eikä ylä rajaa ole. Huippu kuntoinenkaan ei tarvitse olla. Kunto nousee harjoittellessa ja harjoituksiin on mahdollisuus tutustua muutaman kerran, ennen kausimaksun suorittamista.

Asusteeksi käy ihan tavallinen verryttelyasu (t-paita ja väljät housut), mutta korut on syytä poistaa, ettei tule vahinkoja, samoin kynnet on hyvä leikata lyhyeksi. Jalkineita ei tarvita. Ja puku (Gi) tarvitaan vasta ensimmäiseen vyökokeeseen.

Tervetuloa kohottamaan kuntoa ja hikoilemaan.

Kilpailu

Karateliiton sivuilta löytyvät kotimaiset ja kansainväliset kilpailut, pyrimme päivittämään etusivulle tulevia kilpailuja.

Kilpailuihin ilmoittaudutaan valmentajille (ikä, paino, vyöarvo), mutta kilpailuiden maksu hoidetaan itse suoraan kilpailunjärjestäjälle.

Kilpailuvarustustukseen kuuluvat jalka- ja käsisuojat, vyö (siniset ja punaiset), hammassuojat, panssari, tytöillä yläsuojat ja pojilla alasuojat

Natsavyöjärjestelmä

Valkovöinen eli alkeiskurssilainen suorittaa ensimmäisessä vyökokeessa keltaisenvyön. Seuraavassa vyökokeessa suoritetaan keltaiseen vyöhön punainen natsa, joka kiinnitetään 5cm vyön alareunasta vyöhön. Seuraavassa vyökokeessa suoritetaan toinen punainen natsa keltaiseen vyöhön, joka kiinnitetään 8cm vyön alareunasta. Eli keltaiseen vyöhön suoritetaan kaksi natsaa, jonka jälkeen suoritetaan oranssi vyö. Oranssissa vyössä on aivan samalla tavalla 2 natsaa.